בניית תכנית לשיווק דיגיטלי – איך עושים זאת נכון ?

שיווק באינטרנט כולל ערוצים רבים, אך לא כולם מתאימים לעסק שלנו, ולא כולם יכולים להיכלל במסגרת התקציבית שהקדשנו לכך.

לכן, עלינו להיות מאוד ממוקדים בצרכים של העסק שלנו, וביעדים שלנו – מה אנו רוצים להשיג בשיווק דיגיטלי  באופן כללי,  ומה בכל ערוץ שיווק ספציפי.

שלב ראשון – הגדרת תקציב
הגדירו מראש מהו התקציב העומד לרשותכם עבור שיווק העסק שלכם באינטרנט. לכל תחום עסקי יש הגדרות תקציביות המתאימות לו, לכן היעזרו באיש מקצוע שיידע להעריך כמה אחוזים מתוך המחזור עליכם להקדיש לשיווק באופן כללי, וכמה מתוכו עבור שיווק ברשת.

נתון זה יעניק לכם את הבסיס החשוב באילו ערוצי שיווק להתמקד לאחר מכן ואיך לשנע תקציבים מאחד לשני.

שלב שני – הגדרת צרכי העסק
כאן נכנסת מהות העסק לשיקולים. האם אתם עסק פיזי, כמו חנות או מסעדה? האם אתם מעניקים שירותים? האם אתם יכולים למכור דרך האינטרנט? האם אתם מותג ידוע או עסק לא מוכר עדיין? האם מדובר בעסק חדש או ותיק? לכל אחד מסוגי העסקים ישנם צרכים שונים ויעדים שונים.

אם למשל יש לכם חנות משקפיים אשר אינה מוכרת דרך הרשת, יכול להיות שיספיק לכם אתר אינטרנט בסיסי, פרסום במנועי חיפוש, ורישום באינדקסים. אם אתם חברה המעניקה שירותי ייעוץ, עמוד פייסבוק מקצועי מאוד יתאים, וכמובן אתר אינטרנט מושקע שיקודם כראוי. הגדירו אם כן את מהות העסק, ומה אתם מעוניינים להשיג בפרסום ברשת – מכירות? חשיפה? תדמית? נראות? הכול ביחד? מומלץ מאוד להתייעץ עם איש מקצוע.

שלב שלישי – בחירת ערוצי השיווק המתאימים ותקצובם
זהו השלב הקריטי. לאחר שאתם יודעים מהו התקציב העומד לרשותכם, ואתם מודעים לצרכי העסק ומטרות השיווק – זה הזמן להגדיר את ערוצי השיווק הרלבנטיים עבור העסק שלכם.

זכרו שלכל ערוץ היתרונות היחסיים שלו, והתקציבים המתאימים לו. למשל:

בניית עמוד פייסבוק מתאימה לשיווק העסק מבחינת התדמית שלו, המוצרים שלו או השירותים שלו, אך לאו דווקא למכירות.

קידום במנועי חיפוש מתאים אם יש לכם תקציב ראוי על מנת להתמודד בתחרות הגדולה ברשת ואורך נשימה מכיוון שמדובר בתהליך מורכב וארוך.

·       פרסום בגוגל הינו נקודתי ומתאים לתקציבים מכל הסוגים.

·       עמוד נחיתה הינו ערוץ שיווק מכירתי האמור להביא לקוחות פוטנציאליים.

·

בחירת ערוצי שיווק הינה חשובה ביותר עבור הצלחת הקמפיין כולו, לכן בחרו בחברת שיווק המתמחה בנושא, ומעסיקה אנשי מקצוע בעלי ניסיון רב בפרסום רב ערוצי עבור סוגים שונים של עסקים.

שלב רביעי – מעקב, מדידות ותוצאות
זהו השלב שבו אתם מסיקים מסקנות – האם יעדי השיווק בערוצים שבחרתם השיגו את מטרתם?

ישנם ערוצי שיווק אשר התשובה לשאלה הזו יכולה להגיע רק אחרי כמה חודשים, וישנם אחרי כמה ימים.

מאוד יכול להיות שתצטרכו לשנע תקציבים מערוץ אחד לשני, להשקיע למשל יותר בגוגל ולינקדאין פחות בפייסבוק, אולי לפתוח ערוץ נוסף ולסגור אחר.

זכרו כי שיווק דיגיטלי הוא דבר דינמי המשתנה ומתפתח כל הזמן, וכי התחרות אינה פוסקת לרגע.

לכן, גם אם התוצאות משביעות רצון לאורך זמן, עליכם להישאר כל הזמן עם היד על הדופק, ולוודא כי המגמה נמשכת. בכל מקרה תמיד כדאי לחדש, תמיד כדאי להעיז, הכול במסגרת התקציבית האפשרית והריאלית שלכם כמובן.

לקבלת ייעוץ בשיווק דיגיטלי ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור אליכם!