אופטימיזציה ומבחן Testing A/B – לדפי הנחיתה

חשוב על בדיקת A / B כמו ביקור באופטומטריסט כאשר אתה צריך משקפיים והוא בודק הראייה שלך ומחליף את עדשות ושואל אותך:

"יותר טוב ככה או ככה? מספר 1 או מספר 2? "

במונחי שיווק, בדיקת A / B  – היא היצירה של שניים או יותר גרסאות של דף נחיתה בכדי לבחון איזה גרסה של דף הנחיתה היא יעילה יותר ומייצרת תגובה גבוהה יותר בקרב שיעור המבקרים בדף.

בעזרת תהליך האופטימיזציה – נוכל  לשפר את יחס ההמרה וכתוצאה
הגדלת המכירות  – הרווחיות  – בעלויות שיווק ופרסום מופחתות.

למה מבחן A / B?

בדיקת A / B מייצרת תוצאות טובות יותר. בעזרת מבחן  זה ניתן להבין אלו מהדפים והאלמנטים השפיעו על המבקרים, ובעזרת מבחן זה  אתם יכולים לחדד את האסטרטגיה שלך ולשפר את תוצאות השיווק והמכירות שלך.

לפעמים התאמות קלות לפעולה – יכולות לגרום לשיפורים גדולים בשיעורי תגובה.

מבחן A / B Testing

בדרך כלל, מבחןA  / B בודק רק משתנה אחד בכל פעם, למשל, מיקום צורה. הדבר מבטיח כי כל הבדלים בשיעורי תגובה הם שייכים רק לשינוי זה.  לעיתים, לעומת זאת, אתה יכול לשקול לשנות את כל דף הנחיתה ולבחון את כל תגובת המבקרים לגבי הדפים השונים. זה יכול לעשות את זה קשה יותר לבודד בדיוק מה גרם לשינוי בשיעורי ההצלחה בקרב המשתמשים אבל ניתן לזהות תגובה לדף נחיתה אחד ומשנהו באופן ברור בביצועיו. ואז, אתה יכול להתחיל לכוונן אותו כדף הנחיתה שלך ברמה מצטברת כדי לייצר תוצאות טובות עוד יותר.

 

14 אלמנטים למבחן A/B של דף הנחיתה

1. כותרות
איזה סוג של כותרת הקהל שלך מעדיף, משהו עם פאנץ' ותעוזה או משהו יותר תיאורי? מבחן השפה הוא מבחן חשוב.

2. השמות של שדות טופס
מה שנראה ברור לך יכול להיות לא כל כך ברור לקהל הלקוחות בשוק. בחן את התוויות שונות בשדות הטופס כדי למצוא את אלה היעילים ביותר.

3. מספר השדות בטופס
יש נקודה שבה המשתמש מחליט לנטוש את טופס אם יש שדות רבים מדי כדי להשלים, סוג של הקש ששובר את גב הגמל. המבחן הגדול הוא למצוא את איזון בין לא להטריד את המשתמשים ובכל זאת לקבל את המידע הדרוש לך.

4. צבע לחצן טופס
הצבע הוא הרבה יותר סובייקטיבי מאשר מה רוב אנשים מאמינים.
מומלץ לבצע ניסוי עם צבעים שונים כדי למצוא את הצבע ששומר על משתמשים שלך.

5. גודל לחצן טופס
הכפתורים יכולים להיות גדולים מדי, קטנים מדי, או בדיוק כמו שצריך. מבחן גודל הכפתור נועד כדי לקבוע מה עובד הכי טוב בדפי הנחיתה שלך.

6. העתק לחצן טופס
לחצן העותק שלך חייב להסביר בבירור ללקוח שלחץ באמצעות הלחצן  מה יקרה עם הבעיות שלו. מבחן זה נועד כדי למצוא את העותק בעל השימוש הרב ביותר.

7. פריסת דף
איך תראה פריסתו של הדף שלך , הדרך שבה תראה הכותרת, התמונות או הצורות המופיעות, יכולה להשפיע על האפקטיביות של דף. מצא את דרך הפריסה שהכי מתאימה לך.

8. תמונות
תמונה כמו שאומרים, שווה 1,000 מילים. אבל האם התמונה שלך מעבירה את 1,000 המילים הנכונות? שאלה זו היא עניין סובייקטיבי. ודא שאתה להשתמש בתמונות הרלוונטיות ביותר.

9. כיתוב לתמונה
כיתוב על תמונה יכול להאיר או להסיח את הדעת. בחן את התיאור בתמונות כדי לראות מה הכיתוב עושה וכיצד משפיע על שיעורי השלמת הטופס.

10. גודל גופן
גודל הגופן לכותרות ולטקסט עצמו הוא מפתח להשגת תשומת הלב וקריאת הגולש. בצע מבחן כדי למצוא את הגודל האופטימלי שעושה את עותק קריא אבל לא מסיח את הדעת.

11. וידאו
סרטוני וידאו יכולים להסביר את הדברים מבחינה ויזואלית שאינם באים לידי ביטוי בקלות בכתיבה. הסרטונים  עלולים להוות הסחת דעת. צריך לבחון האם הוספת וידאו לדף הנחיתה שלך מהווה יתרון או נזק.

12. לחצני מעקב חברתי
כפתורי המעקב יעזרו למשוך יותר תנועה לרשת החברתית שלך של דפי תקשורת. בצע בדיקה כדי לגלות אם זה יתרון או מכשול להשגת אנשים לקנות ממך.

13. המלצות
המלצות יכולות להיות כלי רב עוצמה במכירות, אבל חלק מההצעות עשויות להיות יעילות יותר מהצעות אחרות. בדיקה תגיד לך האם מה שאתה מציע מניב רווח מהמלצות או לא.

14. חותמות אישור מהצד השלישי
האם המוצר או השירות שקיבל אישור או תעודה על ידי צד שלישי ראוי לציון מסייעת ללכוד לקוחות? בדיקה תגיד לך אם ומתי להשתמש בם.

ניתוח תוצאות מבחן ה- A/B

נתח את המשתנים הנבדקים ווודא שהתוצאות שלך הן מובהקות מבחינה סטטיסטית כדי להיות בטוח שהמשתנים הם אלו שהיו באמת אחראים לשינויים בהתנהגות של אנשים. השוואה בין רמות p-value והמשמעות של הבדיקות שלך תגיד לך אם התוצאות שלך הן משמעותיות מבחינה סטטיסטית. זה יכול להיות מעט מורכב לבצע זאת באופן ידני, אבל מחשבוני בדיקת A / B חופשיים יכולים לפשט משימה זו במידה ניכרת.

יישום תוצאות בדיקות A / B

לאחר שנקבעת כי תוצאות בדיקת A / B הן משמעותיות מבחינה סטטיסטית, צריך להחיל אותם על דפי הנחיתה שלך כדי למטב את הביצועים. זכור כי שום דבר לא נמשך לנצח, כך שיש צורך לעשות בדיקת A / B באופן שיגרתי (אולי כל שלושה חודשים או משהו כזה) כדי להבטיח את מיטביות הדף בעיני הלקוחות ומשפיע עליהם בצורה מיטבית . בדיקת A / B על בסיס קבוע מבטיח שהשיווק שלך נשאר רלוונטי ומשקף מגמות הנוכחיות ושיטות עבודה מומלצות.

אופטימיזציה לדף התודה

דף התודה שלך הוא ההתחלה של מה שאתה מקווה שיהיה מערכת יחסים ארוכה ומשגשגת עם הלקוחות שלך. ארבעה מרכיבים הם חשובים במיוחד לבנייה דף תודה אפקטיבי:

1. גש להצעה שלך

המבקר שלך קפץ דרך מכשולים עבורך על ידי מילוי הטופס שלך והורדת התוכן שלך. זה הזמן לומר "תודה!". כלול את כותרת ההצעה בדף 'התודה' כדי להרגיע את הקוראים שיש להם נחת והם נמצאים במקום הנכון. ואז, בצורת בולטת מספיק את האמצעים להוריד או להציג את התוכן שהבטחת.  אם ההצעה יכולה להתממש על ידי קישור, דאג לעשות זאת. אם זה כרוך במשהו פחות ספציפי, כגון ייעוץ ללא תשלום, דאג לתת לקוראים מידע כדי שיוכלו לדעת למה לצפות ומתי לצפות, כמו, "תודה לך. אחד מהיועצים שלנו יחזור אלייך ב-24 השעות הקרובות.

2. שיתוף במדיה חברתית

קישורים לשיתוף במדיה חברתית הם חשובים באותה מידה כמו דפי התודה ואולי יותר מכך. הם נמצאים על דפי נחיתה. אחרי הכול, אלה הם אנשים שכבר ביצעו פעולה כדי להגיע אל ההצעה שלך, הצעה שהם יכולים לשתף עם חברים או עמיתים לעבודה.

השתמש בהודעות מותאמות אישית בקישורי השיתוף החברתיים שלך כדי להתאים אישית את פעולת השיתוף.

3. הנעה לפעולה

דף תודה מרמז שהמבקר האתר היה מעוניין מספיק בהצעה שלך כדי להמשיך לפתח את מערכת היחסים שלהם עם המותג שלך. זוהי ההזדמנות מושלמת להחזיר טובה על ידי ביצוע שיחת הנעה לפעולה לאחר קבלת הצעות רלוונטיות! באפשרותך לבקש מהמשתמשים "התחבר אלינו בפייסבוק" או "נסה  את הטיפים ע"מ לחסוך בכסף". הקריאה לפעולה החדשה צריכה להיות מבוססת על הצעת של תוכן ולהציע למשתמש להגיב, כך שאתה כל הזמן מספק יותר תוכן רלוונטי שימושי, כדי לחזק את הקשר שלהם עם המותג שלך. הצגת הצעות נוספות , יכול לחזק את מערכת היחסים בין הלקוח למותג ולהוביל.

4. הודעות דוא"ל אוטומטית תגובה

על ידי הגדרת דואר אלקטרוני כמענה אוטומטי, כאשר אתה שולח למבקרים אשר השלימו את טופס, אתה יכול לבצע טקטיקה שבה אתה  יכול לבצע מעקב אחר הלקוחות ולהגדיל את שיעורי המרה. דפי תודה ודואר אלקטרוני מענה אוטומטי אינם סותרים, הם יכולים לשמש ביעילות, ללבות את האש של מערכת יחסים שהוקמה זה עתה.

מסקנות

ולבסוף … דפי נחיתה הם הדפים החשובים ביותר באתר שלך. אנו מקווים שהטיפים והטכניקות האלה יעזרו לך לייעל את דפי הנחיתה שלך וליצור יותר המרות ולהגדיל המכירות ולהפוך המברים באתר ללקוחות.

לקבלת ייעוץ בשיווק דיגיטלי ללא התחייבות השאירו פרטים ונחזור אליכם!