שיטות לשיווק קידום פרסום ומיתוג באינטרנט

שיווק ופרסום באינטרנט הפכו בשנים האחרונות לכלים שחובה להשתמש בהם. הנגישות הגבוהה, מהירות הגלישה, המחשבים האישיים שנמצאים בכל בית או משרד, היכולת לגלוש מהסלולר מכל מקום ובכל זמן, הפכו את האינטרנט למאגר המידע הגדול והזמין ביותר בעולם.

כיום, כשאנו רוצים לדעת מידע על מוצר, עסק או שירות מסוים, אנו מחפשים אותו קודם כל ברשת.

הסלוגן המפורסם "אם אתה לא שם אתה לא קיים" כבר מזמן אינו תיאוריה אלא מציאות מעשית ובעיקר עסקית.

כדי לקדם את העסק שלנו בעולם תחרותי, עלינו לדעת כיצד לשווק אותו היטב באינטרנט, כשאנו מבטאים היטב את היתרונות של העסק שלנו על פני המתחרים. להלן כמה כלים מרכזיים לשיווק ופרסום באינטרנט

shivuk_blog

נוכחות ברשת
דבר ראשון שעליכם לעשות הוא לדאוג לנוכחות העסק שלכם ברשת. הכוונה היא כמובן בראש ובראשונה להקים אתר אינטרנט המייצג אותו נאמנה, או לדאוג כי האתר הקיים בנוי ומעוצב כמו שצריך. גם אם אין באפשרותכם לבנות אתר מושקע, ישנם פתרונות רבים היכולים לאפשר לכם להציג את השירות או המוצר שאתם מציעים ברשת, חלקם חינמיים לחלוטין: הקמת מיני סייט (אתר קטן), עמוד נחיתה (ראו בהמשך), בלוג עסקי, שימוש במאגרי מידע (אינדקסים למשל), עמוד עסקי בפייסבוק וברשתות חברתיות נוספות, ועוד.

פרסום ממומן
פרסום בגוגל הוא כלי שיווקי ופרסומי חזק ואפקטיבי. היתרונות הגדולים של פרסום בגוגל הם שליטה מקסימאלית בתקציב על בסיס יומי (מתאים גם לתקציבים נמוכים יחסית), פילוח על פי מילות חיפוש רלבנטיות, וגמישות רבה. הפרסום בגוגל עובד בשיטתPPC  כלומר תשלום לפי קליק (Pay Per Click) – אתם משלמים רק אם הקליקו על המודעה שלכם, או בשיטת CPM כלומר

תשלום לפי חשיפה (Cost Per Mille) –  אתם משלמים על כל אלף חשיפות של המודעה שלכם. אפשר להשתמש בגוגל באמצעות מודעות רגילות, או בהבלטת האתר שלכם בתוצאות חיפוש רלבנטיות.

מודעות רימרקטינג
כלי פרסומי נהדר שבאמצעותו קהל הגולשים אשר מגיע לאתר שלכם ממשיך לראות את המודעות שלכם באתרים נוספים אחרים, אשר אותם אנחנו קובעים מראש. כך למשל, אם ביקר באתר שלכם גולש מסוים ואחר כך גלש בסרטון ביו-טיוב, הוא יראה שם מודעה שלכם, ובעצם בכל אתר אחר רלבנטי אשר מארח מודעות רימרקטינג. פרסום זה יעיל ואפקטיבי לאורך זמן ומשאיר את העסק שלכם בתודעתו של הגולש, אשר התעניין בעבר בשירות או המוצר שלכם, וממשיך לראות פרסומים שלכם ימים ושבועות לאחר מכן.

שיווק ופרסום ברשתות חברתיות
עולם הרשתות החברתיות הולך וצומח במהירות עצומה, החל כמובן בפייסבוק שעברה כבר את מיליארד המשתמשים, וכלה ברשתות חברתיות פופולאריות אחרות כגון טוויטר, אינסטגרם, יו-טיוב ועוד. השיווק והפרסום ברשתות חברתיות נחלק לשניים – תוכן ופרסום. התוכן, שהוא אבן היסוד של הרשתות החברתיות המבוססות על תכני גולשים, הוא כלי שיווקי נהדר שיש לדעת כיצד להשתמש בו באופן אפקטיבי. הפרסום (מודעות ייעודיות או קידום ממומן של תכנים ספציפיים) מגיע לקהל רלבנטי באמצעות פילוחים מדויקים כמו תחומי עניין, גילאים, מצב משפחתי, מקום מגורים, עיסוקים וכו'. מעבר להקמת עמוד עסקי יפה ומושקע בפייסבוק, יש לדעת כיצד להשתמש במדיה החשובה הזו, אשר מעל לכל משמשת מקור מידע עבור המלצות חברים, שהן כידוע בסופו של דבר הכלי השיווקי החזק ביותר.

ניהול תוכן
כיום התוכן הולך ותופס חשיבות עליונה בשיווק וקידום באינטרנט. גם מבחינת מנועי החיפוש והתוצאות שהם מציגים, גם מבחינת מה שמחפשים הגולשים כשהם מגיעים לאתר שלכם (תוכן איכותי, שירותי, מקצועי ואמין), גם מבחינת הרשתות החברתיות, שם הכול מבוסס על תוכן, וגם מבחינת תכנים שהלקוחות מעוניינים לקבל מכם (ניוזלטרים). התוכן אמור להציג את החברה, את העסק, את המוצר, את השירות, את האני מאמין שלכם, ולהעניק מידע מגוון ומעשיר גם מעבר לתחום הספציפי שאתם עוסקים בו. אל תתעצלו ואל תתעסקו עם תוכן לא איכותי, הסכנות הן "עונשים" והורדה בתוצאות החיפוש במנועים השונים לתקופות לא מבוטלות, וכמובן חוסר אמון מצד הגולשים, שכאשר הם נתקלים בתוכן לא איכותי, הדבר המשליך מבחינתם מיידית על איכות המוצר או השירות. זכרו כי כשגולש מגיע לשני אתרים דומים המציעים שירות דומה, הוא יבחר לאו דווקא במחיר הזול ביותר, אלא באתר האיכותי מבין השניים.

שיווק בסלולר
מאז השתלטות הסמארטפונים על חיינו, והאפשרות לגלוש מכל מקום ובכל זמן, הפך השיווק בסלולר לשחקן מרכזי בשיווק ופרסום באינטרנט. בין אם מדובר בפרסום באמצעות כלים מיוחדים לסלולר, באפליקציה ייעודית, אתר מותאם לסלולר או לטאבלט, או בכל כלי אחר שתבחרו, מומלץ לא לוותר על המדיה החשובה הזו. הנתונים מצביעים על מגמה ברורה – השימוש באינטרנט באמצעות הסמארטפונים הולך וגדל בהדרגה בקצב מטורף.

קניית מדיה
קניית מדיה היא דרך מסורתית וידועה של שיווק ופרסום באינטרנט, אך לא פחות חשובה מהדרכים החדשות, בעיקר בגלל נראות וחשיפה. הכוונה בקניית מדיה היא שאתם קונים "שטח" ספציפי באתר מסוים, ועליו "מלבישים" את המודעה שלכם (באנר). קניית מדיה חייבת להיות מסונכרנת היטב עם הפרסום שאתם זקוקים לו, ועליכם לקחת בחשבון נתונים כמו קהל היעד והיכן הוא גולש, כמות גולשים ייחודיים באתרים הנבחרים, כמות החשיפה הכללית, וזמן שהות ממוצע של הגולשים בעמודים שבהם יופיעו המודעות שלכם.

פרסום בווידיאו
שיתוף קטעי וידאו בפרסום באינטרנט עוזר לכונן מכירות. אתרי וידאו חברתיים הם המקומות הנפוצים ביותר לשווק את הווידיאו שלך עבור הגברת התנועה באתר וחיזוק המותג. רוב אתרי הווידיאו הפכו להיות פופולאריים בקרב הלקוחות שלך והמודעות אליהם מעוררת מחשבה שצריך להגביר את המסרים השיווקיים האלה.

עניין זה גם מאד בולט בקרב מנועי החיפוש שנראה שהצרכנים מבלים זמן רב יותר בצפייה וחיפוש קטעי וידאו.

קמפיין לתכנים  – Content Marketing

התכן שלכם משתלב בתוכן המוצג באתר אחר. לדוגמא:

אתם קוראים מאמר ב-YNET, ובסופו של המאמר אתם מקבלים מספר המלצות למאמרים נוספים, רובן המלצות מתוך האתר אך על המלצה אחת רשום "מרחבי הרשת".

במאמר זה יופיע תוכן רלוונטי מהאתר שלכם – תחום זה נכלל תחת Content Marketing ונחשב לאחד התחומים החמים ביותר בשיווק היום.

הוא מתבסס על הרעיון של יצירה והפצה של תכנים רלוונטיים ומעניינים במטרה לחזק אהדה ומודעות למותג, להגדיל את התנועה לאתר החברה, לייצר לידים ובסופו של דבר, להגדיל הכנסות. מטרת התכנים היא להעשיר את הקורא ולהציג נושאים שעשויים לעניין את קהל היעד. תכנים יכולים להגיע בצורות שונות כגון בלוג, סרטון, מאמר, ועוד.לדוגמה:  כתבות

כמות המידע והפרסומות גורמות לגולשים להתעלם מבאנרים ופרסומות  – והאתגר למשווקים בעולם הדיגיטלי – איך מייצרים גולשים שיגיעו לאתרים של המפרסמים בעקבות צריכת תוכן רלוונטי ומעניין.